Austin 7 Ulster body

We zijn begonnen met de bouw van een Ulster body , dit op een LWB Chassis. De vormen en maten zijn overgenomen van een originele Ulster.
We kunnen een carrosserie bouwen voor uw chassis op bestelling.

We just started to build an Ulster Replica body for a LWB chassis. We made the patern from an original Ulster.
We can build a body for your Seven chassis on order.





Lakeland Trial

Op 8 November hebben we mee gedaan aan de Lakeland Trial georganiseerd door de VSCC.

Honister-vintage-hill-climb (1 of 6)

 

Al heel lang leek het ons leuk om deel te nemen aan Trial in Engeland. En wel de bekendste VSCC Trial de “Lakeland” in het Lake district een groots en ruig natuurgebied tegen de Schotse grens.

Om deel te nemen moet je lid zijn van de Engelse Vintage Sports  Car Club en een toelaatbare auto hebben voorzien van een “Buff form” hierin worden de auto’s onder verdeeld in klasses van standard tot Special. Wij hebben ingeschreven met onze A-Ford Pheaton uit 1928. Het verkrijgen van het Buff form vraagde nog enig geregel.

Na ingeloot te zijn voor de Trial hebben we de Boot van IJmuiden – New Castle geboekt en de A-Ford klaar gemaakt voor de rit en evenement.

Op donderdag de Nachtboot heen  , zodat we de hele vrijdag de tijd hadden om “on own wheels” naar Keswick te toeren , hier hadden we een keurig Engels hotel geboekt. De tocht van oost naar west was al een belevenis , door verlaten gebieden waar enkel schapen  leefden en verder niets te vinden was.

Op zaterdag ochtend begon de Trial al vroeg , met om 8 uur de scruteneering en inschrijving , hier kregen we de kaart die ons leidde naar de “Hills” , 12 beklimmingen in totaal verspreid rondom de pub in Low Lorton. Onze eerste proef was ongeveer 8km zuidelijk, hier maakten we een beginners fout  bij de stop and go .  Waarna we doorreden naar DE proef van de Lakeland trial, “de Drumhouse” , een HELE steile beklimming op de haarspeldbochten van een oude steenmijn , thuis hadden we al youtube filmpjes  bekeken maar in het echt was deze nog hoger en steiler ! Hier in de rij met auto’s  aangesloten , steeds meer onder de indruk rakend van de beklimming. De klim ging goed van start , na een paar scherpe haarspelden kwam de A- Ford niet verder dan bordje 16…. Helaas niet de top bereikt. Nu voorzichtig de auto naar de beneden laten rollen waar we op een zijplaats de Ford naast andere deelnemers konden parkeren . Wanneer een groep van 10 auto de proef had beklommen gingen we in colonne naar beneden , ik zelf moest lopend terug naar beneden om veiligheidsredenen wat een prachtig uitzicht gaf over de proef.

Na een “engelse” kop koffie bij het cafetje onderaan de heuvel , reden we door de prachtige ruige valleien weer terug  naar Low Lorton. In de bossen rondom dit dorpje zijn de overige “hills “ uitgezet. Via bospaden komen we hier aan , alle Engelse deelnemers zijn zo fanatiek dat de bandenspanning van  de aangedreven wielen zo laag mogelijk moet!  De Hills zijn zo steil en blubberig dat we met onze standaard A-Ford maar een paar keer de top weten te behalen , wel een heel veel plezier beleeft in het bouncen , (springen op de achterbank  voor meer grip , wat echt werkt !) Door de regen vervolgden wij onze route via prachtige bos paden ,wat al een feest was om door heen te rijden. Na 12 heuvels getracht te beklimmen gaan we voldaan terug naar de Pub in Low Lorton , hier gezellig een biertje na met andere deelnemers. De Lakeland Trial werd gewonnen door een 1920 GN , bestuurd door zeer enthousiaste dame!

1 ding is zeker , een trial rijden is een bijzondere tak van onze hobby en heel leuk om te doen. Zeker als je ziet hoe fanatiek de Engelsen zijn. Hier worden speciaal auto’s voor deze sport gebouwd en gemodificeerd.  De VSCC heeft een goed georganiseerd evenement neergezet en zeker de moeite waard om weer eens terug te komen.

Op zondag morgen zijn we na een goed engels breakfast weer rustig terug naar New Castle gereden om daar de nachtboot weer naar huis te nemen.

Alles bij elkaar was het een super weekend , heel erg genoten en gemerkt dat de sfeer die binnen de DVSCC heerst ook binnen de VSCC aanwezig is !